Bine ai revenit! Te rugam sa te autentifici
Ai uitat parola?

Despre nuci și beneficiile lor medicale

  • 488 vizualizari
  • 0 comentarii

Ar putea câteva nuci sau migdale pe zi sa ne ofere o viață mai lungă și de calitate? Așa-zisul “mit” a circulat printre pasionații de nutriție, însă nu a fost confirmat. Într-un studiu epidemiologic amplu publicat în “New England Journal of Medicine” se sugerează faptul că un consum regulat de nuci este asociat cu o rată mai mică a mortalității.

Cand spunem “nuci” ne referim la toate oleaginoasele: nuci românești, migdale, nuci pecan, alune de pădure, sâmburi de caise, nuci braziliene, fistic dar și la arahide, care fac parte din familia leguminoaselor. Nucile sunt bogate în nutrienți și acizi grași nesaturați, fibre, vitamine și minerale, fapt pentru care efectele benefice sunt clare. Cercetătorii susțin că există dovezi clare conform cărora persoanele care consumă nuci în mod constant se bucură de urmatoarele beneficii:

  1. Nivel de colesterol mai scăzut
  2. Rată mai mică de boli cardiovasculare
  3. Risc scăzut de diabet, cancer de colon și pietre la rinichi

În urma studiilor efectuate rezultă că persoanele care obișnuiesc să mănânce nuci zilnic sunt mai atente la dieta lor și au un interes sporit pentru alimentația sănătoasă.

Cercetătorii au mai descoperit faptul că persoanele care mănâncă cel putin 7 porții de nuci pe săptămână – în medie 15-20 nuci/porție – au o calitate a vieții mai bună și șanse scăzute a mortalității cu 20%, în comparație cu persoanele care nu consumă nuci deloc. În baza informațiilor obținute de cercetători rezultă că nu contează tipul de nuci.

De ce este bine să consumi o porție de nuci zilnic?

  1. Nivelul de colesterol rău din organism se reduce
  2. Scade riscul de îmbolnăvire cu afecțiuni cardiovasculare
  3. Riscul de stop cardiac scade cu 30%
  4. Sursă excelentă de grăsimi bune de origine vegetală
  5. Remediu foarte bun împotriva stresului și insomniei
  6. Sursă importantă a complexului de vitamina B
  7. Aliment recomandat în prevenția constipației și cancerului de colon
  8. “Hrănește” sistemul nervos și memoria
  9. Ajută la regenerarea pielii, fiind considerat un aliment anti-îmbătrânire
  10. Fiind o sursă bogată de proteine menține sănătatea oaselor și mușchilor

Stiai că..

  • Nucile hidratate cu 8-12 ore înainte de consum sunt mai ușor de digerat și mai usor de asimilat de către corpul uman
  • Nucile sunt recomandate a fi consumate ca o gustare separată, sau în combinație cu legume sau frunze verzi în salate.
  • Nucile sunt considerate un aliment sănătos dacă sunt consmate în stare crudă.Tratate termic cu adaos de ulei, sare, condimente în exces sau conservanți trec în extrema cealaltă transformându-se în alimente nocive.
  • 100g nuci românești conține 15g de proteine, aproximativ 1/3 din doza zilnică recomandată pentru un adult care are o greutate de 57-60 kg.

Nu există contraindicații pentru consumul nucilor, dar în cazul bolnavilor de hepatită sunt recomandate cantități mai mici în alimentația zilnică.

Articol scris de Aliona Jubirca-Varga

Sursă foto: pixabay.com

  • July 06, 2018
  • ConsultaClick
Adauga un Comentariu

Intra in cont pentru a putea adauga un comentariu

Articole similare

Descoperă cele mai avantajoase oferte

Abonează-te la newsletterul ConsultaClick și fii primul care descoperă noutățile!