Bine ai revenit! Te rugam sa te autentifici
Ai uitat parola?

Cum ne afectează astenia de toamnă

  • 243 vizualizari
  • 0 comentarii

Astenia de toamnă se manifestă cu precădere atunci când vremea devine rece și mohorată, iar corpul se adaptează mai greu la diferențele de temperatură dintre zi și noapte și la cantitatea mai scăzută de lumină. O persoană din zece suferă de această afecțiune, care se manifestă prin somnolență prelungită, lipsă de energie și stare de slăbiciune, melancolie, capacitate de concentrare redusă, tulburări de dispoziție, durere de cap.

 

 Simptome ale asteniei de toamnă pot fi :

  •  insomnie- trezire prematură, somnolență diurnă, somn întrerupt sau neodihnitor.
  •  depresie –anxietate, tristețe și chiar apatie față de lucrurile care, de obicei, îți făceau plăcere, stimă de sine scăzută.
  •  schimbări frecvente de dispoziție-tranziții bruște de la o stare de spirit la altă
  •  tulburări la nivel comportamental – iritabilitate, chiar dorință de izolare
  •  fluctuații de apetit – lipsa apetitului sau pofta excesivă de mâncare
  •  letargie, scăderea libidoului, stare de epuizare generală.

 

 Dacă recunoști aceste stări, nu ezita să iei măsuri! 

 Diagnosticul de astenie de toamnă poate fi validat dacă pacientul a avut aceelasi simptome  timp de 3 sezoane la rând, și dacă starea acestuia a devenit mai bună odată cu venirea primăverii. Planul de tratament poate să includă medicamente antidepresive sau ședințe de psihoterapie, terapie cognitiv-comportamentală sau terapie cu lumină UV.

 Pentru a preveni astenia de toamnă specialiștii vă recomandă:

  •             Ieșirile în aer liber,  chiar dacă vremea nu este atât de prielnică. Lumina naturală are influență directă asupra organismului prin creșterea producției de serotonină la nivelul creierului, substanță care influențează în mod direct starea generală de bine.
  • O dietă echilibrată bogată în minerale și vitamine, face mult mai ușoară trecere de la un sezon la celălalt. Este indicată includerea în dieta zilnică de fructe și legume, cerealele integrale (pentru depășirea stărilor de oboseală și regăsirea energiei de care ai nevoie), citrice(pentru creșterea imunității) și ciocolată neagră (reduce stresul și favorizează producția de serotonină).
  •  Mișcarea fizică ajută la creșterea tonusului și a stării de bine. Ar trebui să acorzi măcar 30min zilnic pentru exerciții de întreținere, plimbări cu bicicleta, înot sau mers pe jos. Stimularea mușchilor prin activitate fizică alungă depresia, oboseală.
  • Fototerapia sau terapia pe bază de lumina  poate fi o modalitate de tratare a asteniei. Se efectuează cu ajutorul unei lămpi ce imită lumina naturală, iar rezultatele acestei terapii apar în descurs a 2-4 săptămâni.
  •  Terapia cognitiv comportamentală ajută la înțelegerea stărilor asociate cu astenia și modurile prin care putem rezolva apariția acestor simptome. Această terapie urmărește mai mulți pași: 
  •             în prima fază, identificarea subpersonalitatii
  •             identificarea gândurilor ce sunt generate de aceasta
  •             formularea acelor gânduri ce au un sens provocator
  •             schimbarea lor cu unele pozitive și mai realiste
  •             învățarea procesului de relaxare

         De mare ajutor în perioada în care se instalează astenia de toamnă îți pot fi hobby-urile, fie că este vorba despre lectură, pictură sau vizionat filme. Starea ta psihică se va îmbunătăți cu siguranță dacă faci ceea ce îți place.

 Ai grijă de tine!

 

Articol realizat de : Mădălina Stanciu

 

  • October 30, 2018
  • ConsultaClick
Adauga un Comentariu

Intra in cont pentru a putea adauga un comentariu

Articole similare

Descoperă cele mai avantajoase oferte

Abonează-te la newsletterul ConsultaClick și fii primul care descoperă noutățile!