Bine ai revenit! Te rugam sa te autentifici
Ai uitat parola?
Alte categorii

10 sfaturi pentru relaxare

  • 397 vizualizari
  • 0 comentarii
  1. Trezeste-te usor

Potriveste-ti soneria ceasului cu cinci minute mai devreme si foloseste acest timp ca sa respiri adanc inainte de a te da jos din pat. De multe ori, uitam sa fim recunoscatori pentru lucrurile bune din viata noastra. Incearca sa enumeri in fiecare dimineata trei astfel de lucruri. Este un mod cu adevarat pozitiv de a-ti incepe ziua.

  1. Insenineaza-te

Nu trebuie sa fii Superwoman sau Superman in fiecare zi. Uneori, doar pornitul copiilor la scoala, cu pachetelele pregatite si lectiile facute, reprezinta o implinire. In loc sa te ingrijorezi pentru ceea ce nu ai reusit sa termini, mai bine recunoaste ca faci tot ce poti si acorda credit eforturilor tale!

  1. Imparte-ti responsabilitatile

Nu te abandona ideii ca, daca vrei ca un lucru sa iasa bine, trebuie sa il faci cu mana ta! La serviciu, cere ajutor colegilor sau deleaga anumite sarcini. Acasa, stabileste anumite indatoriri care sa fie preluate de copiii tai. Ei vor invata ce inseamna responsabilitatea, pe masura ce isi vor dezvolta calitatile atat de necesare mai tarziu.

  1. Ia o pauza

Introdu pauzele de relaxare in programul tau zilnic. Pentru a depasi o situatie stresanta, pleaca din locul in care te afli, retragandu-te intr-o alta camera sau iesind la aer. Aseaza-te undeva, departe de zgomot, pentru o perioada de timp, special pentru a te deconecta de la tot ce te inconjoara. Pauza ta poate sa insemne 10 minute, in care sa savurezi o salata delicioasa sau un fruct proaspat. Concentrandu-te asupra acestei activitati, si nu asupra treburilor de care abia te-ai detasat, vei reduce stresul in mod natural.

  1. Bea mai multa apa

Daca esti extenuat dupa-amiaza, cauza ar putea sa nu fie nici stresul, nici lipsa somnului. Oamenii care se simt daramati sau au dureri de cap in timpul zilei sunt cel mai adesea deshidratati. Incearca deci sa consumi cel putin opt pahare de apa in fiecare zi!

  1. Canalizeaza-ti atentia

Decat sa incerci sa speli rufe si in acelasi timp sa pregatesti cina, sa-i ajuti pe copii la teme si sa citesti corespondenta, mai bine incearca sa le faci una cate una, pe rand. Nu te vei mai simti la fel de coplesit si vei face fiecare lucru in parte cu mult mai bine. De asemenea, vei avea mai mult timp sa-i asculti cu adevarat pe cei din jur atunci cand iti vorbesc.

  1. Plimba-te

Multe centre de relaxare incurajeaza exercitiul fizic nu doar pentru arderea caloriilor, ci si pentru beneficiile psihologice si emotionale pe care le aduce. Exercitiile dilata vasele sanguine si poarta oxigenul spre creier, intocmai ca o respiratie profunda, ceea ce creeaza un raspuns de relaxare. Nu-ti face griji gandindu-te la exercitiul perfect, ci concentreaza-te asupra miscarilor corporale, timp de 15 sau 20 de minute. Chiar si o plimbare scurta si rapida poate fi utila, pentru a cobori nivelul de stres.

  1. Nu pierde legatura cu cei dragi

Cat de completa este reteaua ta sociala? Pentru femei, de exemplu, este foarte important sa-si faca timp sa poarte o conversatie cu prietenii sau prietenele, chiar si pentru doar 30 de minute. Prieteniile pozitive, sustinatoare, te fac mai rezonabil si mai capabil sa faci fata provocarilor. Daca te simti izolat, fa ceva! Viziteaza-ti rudele ori prietenii sau ofera-ti ocazii de a cunoaste oameni noi!

  1. Alunga stresul

Unele centre de relaxare recomanda sa petrecem cel putin zece minute, zilnic, intr-o cada cu apa incalzita, pentru relaxarea muschiilor incordati. Exista un motiv pentru care aceasta baie este atat de calmanta: apa fierbinte iti deschide porii, care emana caldura si iti coboara temperatura interna. Acest lucru te face sa te simti mai relaxat si adesea mai somnoros. Asa ca incuie usa, toarna in apa fierbinte cateva picaturi din uleiurile de baie preferate si alunga stresul!

  1. Adormi zambind

In timpul serii, decat sa te gandesti la munca ta sau sa-ti pierzi timpul in fata televizorului, ia-ti mai bine 10 minute sa citesti ceva amuzant, pozitiv, inainte de a adormi. E un mod minunat de a te deconecta. Pastreaza-ti pe noptiera de langa pat o carte cu poze sau una spirituala, meditativa, carti de suflet. Astfel vei avea mereu la indemana o metoda de relaxare.

Nu lasa grijile sa iti acapareze viata, ofera-ti mai mult timp pentru relaxare. Fii perseverent, pune in aplicare aceste sfaturi in fiecare zi si vei vedea schimbari pozitive in cel mai scurt posibil.

Te poti programa online AICI la psiholog Nedea Nicolae de la Clinica Spirit Center Bucuresti sau cu ajutorul colegilor nostri din call center la numarul 031 080 08 34.

Sursa articol: Psiholog Nedea Nicolae, Clinica Spirit Center Bucuresti

Articol realizat de Elena Dobre

  • April 10, 2018
  • ConsultaClick
Adauga un Comentariu

Intra in cont pentru a putea adauga un comentariu

Articole similare

Descoperă cele mai avantajoase oferte

Abonează-te la newsletterul ConsultaClick și fii primul care descoperă noutățile!